Drukke eerste twee weken

23 oktober 2016 - Kokrobite, Ghana

Het is al een tijdje geleden dat ik mijn laatste reisverhaal heb geschreven. Mijn excuses daarvoor!

Ik heb het de afgelopen weken zo druk gehad! De eerste week ben ik begonnen met werken bij de projecten. Tot afgelopen donderdag ging ik in de ochtend naar Future Leaders gegaan, dat is een school die samen werkt met DACF. De school is opgezet om kinderen die zich school niet konden veroorloven toch de kans te geven om educatie te krijgen. De school is gratis voor die kinderen. De vrijwilligers die daar komen helpen de kinderen die moeite hebben met leren door ze 1 op 1 les te geven. Van de week moest ik een jongentje helpen, Destiny, en die ging pas sinds 3 weken geleden naar school. Het viel me op dat hij heel erg moeite had ok zich te focusen op zijn werk en echt heel erg snel was afgeleid.

S'middags ben ik naar het Vissersdorpje gegaan om daar les te geven aan de kinderen van het dorp. Dit gebeurd altijd na school tijd, omdat sommige kinderen die daar komen wel naar school gaan. De meesten gaan dat niet, met de gedachten dat ze later net als hun ouders zelf ook visser zullen worden. Ik vond dit een van de leukste projecten om aan te werken, ik merk echt dat de kinderen aan wie ik elke dag les geef steeds meer gaan opletten en anar me luisteren (ik heb elke dag dezelfde klas). De klas bestaat uit ongeveer 7 kinderen, en om de dag krijgen ze wiskunde en engels. Wat me heel erg raakte is dat de school bijvoorbeeld alleen doorgaat als het mooi weer is, aangezien de lessen buiten plaats vinden. Daarbij draait het hele project op donaties en vrijwilligers. De kinderen hebben vaak ook niks om mee te schrijven.

Hierdoor heb ik besloten dat mijn eerste investering potloden zullen zijn. Telkens als ik daar les moet geven ben ik eerst 15 min bezig om voor iedereen een potlood te vinden zodat iedereen op kan schrijven wat ik ze leer.

Buiten de projecten doen we gelukkig ook veel leuke dingen samen met de andere vrijwilligersz. Vorig weekend hadden we een rustig weekend aan het strand in Busha, het was echt super mooi weer en de zee was echt heel schoon. Om daar te komen hebben we eerst twee verschillende trotros genomen. Dat zijn kleine busjes waar je voor een paar cent kunt reizen. Voor 7 uur in de trotro waren we 2,50€ kwijt! Vervolgens moesten we van de laatste halte met de taxi naar het hotel gaan. Dit was nog ongeveer 1 uur reizen. Helaas duurde het bij ons veel lamger, aangezien we met de taxi stil kwamen te staan in het midden van een soort regenwoud, ver val alles. Wat een avontuur! We moesten iets bedenken om toch bij het hotel te komen! Gelukkig reed een een jongen langs, die zag ons staan, en stopte naast ons. "I'm a good guy! I will bring you!" We waren niey echt overtuigd, maar veel keus hadden we niet. Gelukkig heeft hij ons veilig naar het hotel gebracht, ondanks dat we hem hebben verteld dat we hem helaas niet konden helpen met een visum krijgen naar Nederland, en dat we niet met hem zouden trouwen om dat voor elkaar te krijgen...

Het weekend in Busua was echt heel leuk. We hebben in een kleine hut geslapen, en het beach resort waar we verbleven was niet chic maar had wel alles erop en eraan.

Dit weekend zijn we ook naar een strand gegaan, in ern plaatst genaamt Kokrobite. Het strand is hier wat minder mooi dan in Busua, maar er is veel meer leven in de tent! Er zijn veel meer mensen, met live muziek en thema avonden. Hier heb ik gister en vandaag mijn eerste voedselvergiftiging overleeft. Ik ben gister avond ziek geworden door iets wat ik heb gegeten, ook al ben ik er nog steeds niet achter wat het was aangezien ik alleen maar dingen heb gegeten dat andere ook hadden... Ik ben de hele nacht ziek geweest, en vanmorgen kon ik nauwlijks lopen. Ik was vanmiddag heel erg bezogd aangezien het niet verbeterde! Ik was bang dat het misschien malaria zou zijn, dus ben ik met een andere vrijwilliger naar een kliniek gegaan om de test te laten doen. Gelukkig was dat niet het geval, maar had ik dus gewoon iets verkeerds gegeten of gedronken. Ik heb toen aan een infuus gelegen omdat mijn bloeddruk zo laag was en ik heel erg uitgedroogd was. Gelukkig voelde ik me erna veel beter!

Zo maak ik allemaal avonturen mee! En dit allemaal in de twee weken maar dat ik hier ben!

Ik ga zo proberen foto's erbij te zetten, alleen is internet hier helaas niet goed dus weet ik niet of het gaat lukken.

Jullie horen weer snel van me!

Emily