Dag 3: eerste indrukken

25 april 2017 - Bangkok, Thailand

Vandaag is mijn derde dag in Thailand.het zijn maar drie dagen maar het voelt alsof ik hier al weken ben. Ik voel me helemaal thuis!

Zondag kwam ik aan op het vliegveld in Bangkok na een hele lange vlucht van 12 uur. Ik heb toen meteen op het vliegveld een Thaise simkaart geregeld, geld omgewisseld en water gekocht. Ik heb toen een standje gevonden waar ze tickets verkochten voor een bus naar Khao San Road, de backpacker-straat. Er werd mijn verteld dat die om 9 uur zou vertrekken. Uiteindelijk zat ik om 10 uur eindelijk in het busje, en daar gingen we!

Van Khao San Road moest ik nog naar m'n hostel lopen. Ik had net een sim kaart met internet gekocht, dus dankzij Google maps kon ik die makkelijk vinden. Het was niet zo ver lopen, maar in die hitte voelde het alsof er maar geen einde aan kwam!

Zondag middag ben ik op pad gegaan en heb ik mijn eerste tempel bezocht (waarvan ik de naam onderhand al vergeten ben). Ik heb een beetje rondgewandeld in de wijk rondom Khao San Road. Ik heb op straat ook wat gegeten, gewoon in een plastic stoeltje op de stoep.

Gister ben ik op zoek gegaan naar tempels, die zijn niet zo moeilijk te vinden hier! Ik heb er 4 bezocht. S'avonds ben ik met een meisje uit mijn hostel op pad gegaan, en hebben we eerst op straat wat gegeten, en erna zijn we naar een rooftocht bar gegaan. Hierdoor hadden we heel mooi uitzicht over Bangkok en een paar hoge tempels die uitstaken.  Erna hebben we een beetje geshopt.

Morgen vertrek ik maar Ayuttaya, waar heel veel hele mooie tempels zijn. Het was vroeger de hoofdstad van Thailand. In 1700 had het meer bewoners dan Londen in dezelfde tijd! Ik ga er met de trein heen samen met twee andere meisjes uit m'n hostel, en ter plekke denk ik dat ik of een scooter of een fiets ga huren om van tempel naar tempel te komen.

Vanavond ben ik in de buurt van Khao San Road gaan eten. Ik was eerst van plan om het bekende China Town te gaan bezoeken, maar dat was een half uur lopen en daar had ik teveel honger voor! Dus ben ik maar wat dichterbij opzoek gegaan naar wat te eten. Uiteindeljk heb ik een sticky mango Rice gegeten, een soort zoete plakrijst met plakjes mango erover en een soort kokos sap eroverheen. Daarbij heb ik ook rijst met gekruide kip en broccoli gegeten. Ik heb tijdens het eten een Frans meisje ontmoet die al sinds oktober reist! Ze is naar India, Cambodja, Vietnam, Nepal en nu Thailand geweest. Erna ben ik weer op pad gegaan en ben ik een beetje verdwaald door alle leuke straatjes. Uiteindelijk heb ik in een gezellige bar met live muziek een biertje gedronken. Daar heb ik een Engelse leren kennen die al 3 jaar in Bangkok woonde! We hebben even gepraat over Thailand en erna ben ik weer naar mijn hostel gegaan. Morgen moet ik weer vroeg op, en ga ik weer op pad, dus ik wil vroeg gaan slapen!

Gister sloeg de jetlag in, dus lag ik om 2 uur nog wakker (voor jullie pas 9 uur). Ik hoop dat het vanavond wat beter gaat!

Groetjes vanuit het drukke Bangkok!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl